2015. már 04.

Content is King

írta: frü
Content is King

10 tipp, hogy hogyan legyél hatékony a content marketing terén

A digitális marketing korában az igényes tartalom egyre inkább előtérbe kerül a szponzorált hirdetésekkel (Adwords, Facebook etc.) szemben. Small business-ek sokasága nőtte ki magát a multik árnyékából a sikeres content marketing stratégiájának köszönhetően. Íme 10 garantáltan működő tipp a hatékony tartalom-előállításhoz. 

Figyelem! A kijelölt szövegrészletek mögött hasznos alkalmazások linkjei rejtőznek! ;)

1. Kutatás: Ossz meg értékes adatokat, esettanulmányokat!

Az internet korában adatok millió állnak rendelkezésedre minden létező témában. Egy kis türelemmel, és természetesen a megfelelő eszköz segítségével értékes adatokhoz juthatsz hozzá. Használj izgalmas infografikákat, és oszd meg a célcsoportod által leginkább látogatott social media oldalakon. További izgalmas infografikákat készíthetsz itt és itt.

Weboldaladat érdekes esettanulmányokkal is feldobhatod korábbi eredményeidről, akár az ügyfeleid bevonásával is. Nincs annál meggyőzőbb, mint amikor egy valóban sikeres és már bevált stratégiát mutat be egy partnerén keresztül. Bátran vedd elő a régi adatokat is, sosem tudhatod, hogy milyen trendet hoz a holnap.

2. Képek, mémek, gifek

Az általad képviselt témától függően a látványos képeken túl akár izgalmas gifeket, vagy szórakoztató mémeket is bevethetsz a siker érdekében. Sokszor egy-egy témát igazán csak a szarkasztikus humor tud feldobni. 

3. Interaktív tartalom: kvízek, trivia és prezentációk

A Buzzfeed típusú oldalak elterjedése jól bizonyítja, hogy a kvízek és triviák jelentős forgalmat tudnak generálni a különböző social media oldalakról a weboldaladra. A megfelelő tartalomgenerátor eszköz segítéségével egyszerűen és gyorsan tudsz hosszú távra is interaktív tartalmat biztosítani a célcsoportod számára. Emellett készíts tartalmas prezentációt olyan oldalak segítségével, mint a Prezi vagy a Slideshare. 

4. Listák: Best of listák és tippek 

Ossz meg tippeket és megoldásokat a vásárlóiddal, készíts best of listát a legnépszerűbb eszközeidről, termékeidről, vagy bármi számodra releváns témáról. A mindennapi életben is hasznos tippeket ugyanis az emberek előszeretettel osztják meg barátaikkal a közösségi médiában. 

5. Média: Videó és podcast

Alkalomadtán készíthetsz figyelemfelkeltő videóbeszámolókat és podcasteket az általad látogatott eseményekről, a terméked bemutatójáról, egy általad szervezett promócióról vagy rendezvényről, de használhatsz már jól bevált videókat is, amelyek éppen a témába vágnak. 

6. Interjúk

Készíts egy interjút a számodra kedves partnereiddel vagy vevőiddel, hagyd, hogy elmondják, miért szeretnek Nálad vásárolni, vagy miért szeretnek együtt dolgozni Veled. Esetleg keress meg olyan nagy szakmai gurukat, akik népszerűségük révén nagyobb olvasottságot generálhatnak. 

7. Segédanyagok 

Állíts elő hasznos segédanyagokat, módszertani leírásokat, útmutatókat, fogalmi magyarázatokat a célcsoportod számára. Legyél egy olyan forrás, akire érdemes hivatkozni. Ha örökzöld tartalmat közölsz, nagyobb esélyed van arra, hogy tartósan az organikus találatok topjai között találd magad. 

8. Ajánlók, értékelések 

Egy jól összeállított termékajánló óriási segítség lehet azok számára, akik még nem döntöttek a versenytárs, illetve az általad javasolt termék között. Értékeld az általad vizsgált cikk jó és rossz tulajdonságait, legyél egy megbízható véleményvezér, akire érdemes hallgatni. Vond be a közönséget is az értékelésbe, így még nagyobb sikert érhetsz el! 

9. Jóslatok, elemzések, vélemények a jövőre vonatkozóan

A technikai fejlődés korában nap, mint nap robbanásszerű változásokra számíthatunk a különböző piaci szegmenseken belül. Egy-egy trend vagy piaci változás komoly hatással lehet a mindennapokra. Egy-egy új alkalmazás vagy közösségi oldal alapjaiban tudja megrengetni az internet világát. Elemezz, értékelj! Ezek a cikkek különösen keresettek az év első és utolsó napjaiban. 

10. Személyes történetek: Sikerek, bukások, igazság

Meséld el a történeted. Használd a személyes tapasztalataidat arra, hogy bemutasd, milyen leckéket tanultál ebből, és hogyan kapcsolódik ez az üzleti tevékenységedhez. Írd le, hogyan lettél sikeres, vagy mi vezetett ahhoz, hogy új életet kezdj. 

Konklúzió

Állíts össze egy tervet arra vonatkozóan, hogy a fent felsorolt tartalomtípusok közül mit szeretnél alkalmazni, illetve mit érdemes alkalmaznod a jövőben. Válassz aszerint, hogy mi az, amit izgalmasnak találhat a közönséged. Ha kell, kutass, vizsgáld meg a célcsoportodat közelebbről. Tudd meg, mi érdekli őket, és hogyan kerülhetsz hozzájuk közelebb. Törekedj arra, hogy számukra valóban értékes tartalmat prezentálj. Legyél egyedi, ne másold a konkurenciát. Legyél releváns. 

Ha további kérdésed van a sikeres tartalom-előállításról, vagy szakmai tanácsra vágysz, fordulj hozzám bizalommal: reklamazelet [at] gmail.com.

 

Szólj hozzá

marketing szövegírás content digitális marketing content marketing tartalom marketing