2015. már 06.

Nem minden a Like

írta: frü
Nem minden a Like

Ismét változás a Facebookon: nem minden Like számít!

Ismét bekeményít Zuckerberg: az inaktív Facebook felhasználók korábbi like-jai ezentúl nem számítanak bele a teljes like-számba. Ne lepődjön meg tehát senki, ha hirtelen radikálisan csökken az oldalak like-száma bizonyos Facebook oldalak esetében. Izgalmas részletek következnek. 

kl-facebook-header-1.jpg

Még korábban írtam már Nektek arról, hogy mik a Like-vadászat hátrányai, és miért nem javaslom ezt a módszert. Az elmúlt időszakban egyre inkább azt látjuk, hogy a Facebook Team a Google-höz hasonló módon egyre vadabbul szűri a rajta keresztül futó nem fizetős tartalmat, és a napjainkban is még mindig fénykorát élő like-vadászatot. Ezt erősíti az az új szabályozás is, mely szerint az oldalakat like-oló profilok nem mindegyike fog hozzáadódni a teljes like-számhoz. 

Kik nem számítanak a Like-olók közé?

  • Mindazok, akik valamiért deaktiválták Facebook profiljukat, mindaddig, amíg vissza nem térnek az aktív felhasználók közé
  • Azok a felhasználók, akik sajnálatos módon már távoztak az élők sorából, és ezt valamely hozzátartozó már jelentette a Facebook felé

Kiket érint a változás?

A like-számok csökkenése elsősorban a business oldalakat, és a közszereplők oldalait érintheti -  írja a Mashable

Kiket nem érint a változás?

A legendával ellentétben - sajnos - ez a fajta like-szűrés nagy valószínűség nem érinti azokat a látszólag nem valódi Facebook usereket, akik profiljait bizonyos cégek like-értékesítésre használnak. 

Business oldal tulajdonos vagyok - mit várhatok ettől az intézkedéstől?

Meglátásom szerint ez a szűrés rendkívül hasznos lehet majd, hiszen így kikerülnek a like-olók közül azok a felhasználók, akikhez egyébként sem juttathatunk el jelen pillanatban tartalmat. Az oldalt like-olók száma radikálisan nem fog csökkenni, így aggodalomra semmi ok. 

Ráadásul abban a pillanatban, amikor valaki újra aktiválja Facebook profilját, a like-ja ismét hozzáadódik majd az oldalunkhoz. 

 

Szólj hozzá

marketing facebook online marketing social media digitális marketing